Kuranda

8 december 2014 - Cairns, Australië

Vandaag eerst een afspraak met Carolynne die vanuit Kewarra ons huwelijk zal begeleiden. Niet te verwarren met Aphrodite (ja, zo heet ze echt) die ons woensdag echt in de echt zal verbinden. Anyway, Carolynne moets nog wat praktische zaken met ons doornemen om voor hun ook het draaiboek compleet te hebben. Ze liet ons de trouwlocatie zien, ook die voor als het onverhoopt mocht regenen, en wilde weten van welke kant Ingrid aan zou komen zodat het pad afgezet kon worden. We willen natuurlijk niet dat er ongenode gasten langs de route staan

Ook de rol van Thies werd even doorgenomen, net als de plek en tijd voor ons speciale 'beachdinner' na afloop van de ceremonie en fotosessie.

De afspraak was om 10.00u, en wat was het al warm! Dat beloofde nog wat voor de rest van de dag, die we met een bezoek aan Kuranda wilden vervolgen. Geen probleem, tour was zo geboekt, alleen de transfer van het resort was te kort dag. 'Dan huur je toch een auto', zei de hulpvaardige reisagent van Kewarra. 'Toevallig heb ik net een leuke aanbieding'... Letterlijk 20 minuten later, en 98 dollar lichter, reed ik inderdaad op mijn slippers aan de verkeerde kant van de weg.

Om 12.30 onderaan de skyrail begonnen aan de trip naar het hoger gelegen Kuranda, met een gondel aan zo'n kabelbaan. Waanzinnig! De totale rit is 7,5 km, waar we met twee tussenstops ongeveer een uur over doen, vlak over de toppen van de hoge bomen in dit regenwoud. Ongelooflijk, de vergezichten, de uitgestrektheid, al het groen  , de diepe dalen en de hoge watervallen. Prachtig!

Kuranda zelf is een toeristentrekpleister, waar we eigenlijk maar kort de tijd hadden om wat te eten en een bezoek te brengen aan een wildlife opvangkamp. Foto's zeggen dan soms meer dan woorden. De terugreis met een ouderwets boemeltreintje naar Cairns, anderhalf uur en 35 km verder over rails die dwars door met de hand uitgekapte rotsen zijn aangelegd, was ook zeer de moeite waard maar erg warm. Vermoeid komen we na een bustranfer weer bij de auto aan. Thies heeft de treinrit alleen vanuit de binnenkant van zijn ogen gezien.. Met de auto daarna nog even langs Trinity Beach gereden en heerlijk aan het strand pizza gegeten, alvorens moe maar voldaan te douchen en op tijd naar bed te gaan.

1. Thea en Henk:
    8 december 2014
    Heerlijk om te zien waar jullie zijn en wat jullie beleven.
  2. Marion Hameleers:
    9 december 2014
    Fantastisch om te horen wat jullie beleven en de mooie foto's. Brengt bij mij ook weer herinneringen boven. Geniet maar lekker.