Met de camper!

18 december 2014 - Nambucca Heads, Australië

Dinsdagmorgen vroeg opgestaan, we moesten de vlucht van 08.40u naar Brisbane hebben vanaf het 30 km verderop gelegen Proserpine. Een mini vliegveldje, waar alleen wat kleine sportvliegtuigjes stonden maar gelukkig hadden we een (iets) groter toestel. Eigenlijk een vliegende bus, met twee stoelen aan weerskanten van het gangpad over ongeveer 20 rijen. Vlucht ging prima en na netjes om 10.00u geland  te zijn, een taxi naar de camperverhuur genomen.

Net als de vorige keer duurde het weer erg lang voordat we eindelijk konden wegrijden, maar om 12.00u was het zover en zijn we gestart met ons avontuur in de camper!

De eerste rit bewust wat kort gehouden, na de vroege start vanmorgen en zodat we konden wennen aan de (grote) camper. Het ding is bijna 8 meter lang, 2,5 meter breed en 3,5 meter hoog. Dus snel naar Gold Coast, een druk vakantiedorp op een kleine 100km van Brisbane. Gelukkig had de camping nog plaats, het is inmiddels vakantie hier, dus een mooi plekje op een 'powered site' gekregen; een staanplaats met stroom. Erg druk dus, maar voor Thies ideaal om wat energie kwijt te raken; een waterpark, een groot springkussen en een speeltuin.

Nog even zoekende naar het juiste ritme, toch vroeg wakker op een camping en de andere geluiden, zijn we na een niet zo slaapvolle nacht vertrokken naar het binnenland. Na een geweldige rit door de glooiende heuvels van New South Wales uiteindelijk aanbeland in Casino, waar een camping temidden van een gated community lag. Heerlijk afgekoeld in het zwembad, het was 40 graden op de vlakte en onderweg, en savonds onder het afdak van de 'ensuite' (een powered site plus een hokje met eigen douche en wc) een lekkere salade gegeten.

In de nacht flink onweer gehad, maar heerlijk geslapen. Bijtijds weer wakker en besloten om richting Coffs Harbour te rijden, hier lagen drie campings die vast nog wel een plekje zouden hebben. Dat ensuite beval ons ook wel, dus op volgorde van geschiktheid de campings afgereden. Helaas blijkt dan toch altijd dat de minst favoriete camping de enige is die uberhaupt nog plaats heeft, gelukkig wel een ensuite, en zul je altijd zien dat de storm van vannacht nu hier overheen komt. Een lange middag en avond binnen in de camper dus, tijd om aan de kaartvaardigheden te werken ;)

Morgen zou het weer mooi worden, dus blijven we hier nu nog een dagje aan zee. We liggen ook qua kilometers wat voor op schema, dus kunnen even op adem komen van de eerste twee weken in dit geweldige land. In de tussentijd toch echt even op de internets checken hoe laat het hier nu is; we vermoeden dat we inmiddels in een andere tijdzone zitten

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Thea en Henk:
    Prachtige camper!
    Ik zou er niet mee durven rijden...
    Moet je daar een rijbewijs voor hebben.? Of een proef afleggen?
    Goed dat Thies nu en dan zijn energie kwijt kan in het water en op
    de speeltoestellen...
    Nog veel plezier !
    Groetjes van Thea en
    Henk.
  2. Marion Hameleers:
    18 december 2014
    Wat vliegt de tijd. Twee weken alweer en zoveel mooie belevenissen. Mooie camper hoor, geniet maar weer van het vervolg van jullie reis.
  3. Silvie:
    18 december 2014
    Een paar dagen niet gekeken, intussen hebben jullie alweer heel wat kilometers afgelegd en mooie dingen gezien! Flinke unit die camper. Lijkt me wel erg lekker om je huisje gewoon bij je te hebben. Vandaag bij SBE de welverdiende BDKT (€&@?!) publieks- en juryprijs binnengehaald en genoten van de kerstlunch! Xx